023 5261903 info@declercq.nl
 Werken bij De Clercq

Werken bij De Clercq 

Bedrijfsprofiel

Binnen de Clercq houden wij ons bezig met (gevarieerde)
financiële en zakelijke dienstverlening bij het midden- en kleinbedrijf. Ons kantoren zijn gevestigd in Haarlem en Amsterdam, maar wij opereren landelijk.

Bedrijfscultuur

Een open en ongedwongen sfeer die professionaliteit uitstraalt en kwaliteit nastreeft. Binnen de organisatie is sprake van zeer goede arbeidsvoorwaarden: o.a. marktconform salaris, reiskostenvergoeding, studiekosten regeling etc. Wij vinden het belangrijk dat er een goede balans is tussen werk en privé. Daarnaast zorgen wij voor directe en intensieve begeleiding, zijn er mogelijkheden voor opleiding, ontwikkeling en doorgroei.

Junior assistent (administratie- en samenstelpraktijk)

Voor onze administratie- en samenstelpraktijk vestiging Haarlem zijn wij op zoek naar een nieuwe ambitieuze collega. Binnen ons team voor de administratie-en samenstelpraktijk werken wij samen om onze cliënten zo goed mogelijk te bedienen. Als nieuwe collega kom je al snel in contact met onze cliënten en ga je zelfstandig werkzaamheden verrichten.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

Verlenen van administratieve diensten en het voorbereiden van eenvoudige jaarrekeningen

  • Coderen en boeken van inkomende en uitgaande facturen;
  • Maken van journaalposten en deze verwerken in de betreffende administratie;
  • Vervaardigen van specificaties van grootboekrekeningen;
  • Het voorbereiden van eenvoudige jaarrekeningen onder begeleiding van de Gevorderd Assistent, Zelfstandig Assistent of de Relatiebeheerder/Teamleider. De bevindingen worden vastgelegd in aantekeningen met inachtneming van de van toepassing zijnde richtlijnen en kwaliteitsstandaarden.
    Zelfstandig administraties voeren;
  • Contact onderhouden met de cliënt voor zover gegevens nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht (dit in overleg met leidinggevende).

Voorbereiden en/of opstellen van (eenvoudige) belastingaangiften

  • Voorbereiden van (eenvoudige) aangiften omzetbelasting (OB), inkomstenbelasting (IB) en vennootschapsbelasting (VPB);
  • Opstellen van (eenvoudige) aangiften omzetbelasting (OB), inkomstenbelasting (IB) en vennootschapsbelasting (VPB) onder begeleiding van de Gevorderd Assistent, Zelfstandig Assistent of de Relatiebeheerder/Teamleider.

Verrichten van ondersteunende werkzaamheden

Verrichten van ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van de Gevorderd Assistent, Zelfstandig Assistent, Relatiebeheerder/Teamleider, Accountant-Medewerker of Vennoot.

Door de variëteit aan klanten en werkzaamheden moet je overzicht kunnen houden en snel kunnen schakelen. Een flexibele en constructieve houding vinden wij dan ook van groot belang. Door de verscheidenheid aan klanten zijn de werkzaamheden afwisselend te noemen.

Functie-eisen

  • Bij voorkeur (enige) ervaring, dan wel affiniteit met verwerking van financiële administraties in de sector MKB;
  • Tenminste HAVO / MBO 4 niveau;
  • In bezit of hiervoor willen studeren van praktijkdiploma boekhouden (PDB);
  • Beschikbaarheid 32-40 uur per week;
  • Bereid om te reizen voor cliëntbezoek;
  • Ambitieus, nieuwsgierig en leergierig;
  • Klantvriendelijke houding;
  • Flexibele inzet wordt verwacht i.v.m. inzet in verschillende vestigingen (Haarlem/Amsterdam);
  • Analytisch onderlegd en communicatie vaardig;
  • Zelfstandigheid.

Ben jij iemand waar wij niet omheen kunnen? Vul dan onderstaande formulier in en wie weet tot snel!

    R

    Scherpe tarieven

    U kunt zeer scherpe tarieven verwachten voor onze diensten.

     

    R

    Kwaliteit

    Naast tijdigheid en integriteit staat kwaliteit hoog in het vaandel bij ons.

    R

    Laagdrempelig

    Wij zijn laagdrempelig en u heeft één vast aanspreekpunt binnen ons kantoor.